لیوان کاغذی مقوایی
لیوان کاغذی مقوایی
دسامبر 2, 2022
چاپ کاسه کاغذی
چاپ کاسه کاغذی
دسامبر 28, 2022

لیوان یکبار مصرف

لیوان های یکبار مصرف کاغذی، لیوان هایی هستند که پس از استفاده نیازی به شست و شو ندارند و مورد استفاده در مراکز خصوصی، عمومی و مراسمات مختلف قرار می‌گیرند. روزانه شاهد مصرف بسیار زیادی از لیوان های یکبار مصرف هستیم که انواع مختلفی دارند. این لیوان ها با طرح های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان بر روی آن ها طرح مورد نظر خود را چاپ کرد. برخی از لیوان های یکبار مصرف قابل بازیافت هستند و حتی در طبیعت پس از مدت کوتاهی تجزیه می‌شوند. از لیوان های یکبار مصرف برای مصرف نوشیدنی های مختلف گرم و سرد و همچنین مواد غذایی استفاده می‌شود و کاربرد بسیار بالایی در بین افراد دارد.

انواع لیوان های یکبار مصرف

لیوان های یکبار مصرف انواع مختلفی دارند که بنابر جنس و ساختار آن ها، کاربرد های متفاوتی خواهند داشت؛ از جمله این لیوان ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی

این لیوان ها، ساختاری متشکل از پلیمر های شیمیایی دارند که بنابر متریال آن ها، برای استفاده های مختلفی کاربرد دارند. ساختار این لیوان های پلاستیکی به گونه ای است که در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و محیط زیست را آلوده می‌کنند.

لیوان یکبار مصرف

لیوان یکبار مصرف

لیوان های یکبار مصرف گیاهی

این لیوان ها، ساختاری متشکل از نشاسته دارند که مناسب برای سرو نوشیدنی های مختلف سرد و گرم می‌باشند. ساختار ارگانیک این لیوان ها باعث می‌شود که استفاده از آن ها برای سلامتی انسان خطری نداشته باشد و به محیط زیست آسیبی وارد نکند.

لیوان های یکبار مصرف فومی

این لیوان ها، لیوان های سفید رنگی هستند که با داشتن وزن کمی که دارند، از مقاومت بالایی در برابر ضربات برخوردار می‌باشند. در این لیوان ها می‌توان نوشیدنی های سرد و داغ را سرو نمود؛ ساختار این لیوان های فومی به گونه‌ ای است که از انتقال حرارت در لیوان جلوگیری می‌کند و نوشیدنی داغ را گرم نگه می‌دارد.

لیوان های یکبار مصرف کاغذی

این لیوان ها، لیوان هایی هستند که جایگزین بسیار خوبی برای لیوان های یکبار مصرف دیگر شده اند؛ علت جایگزینی این لیوان های مقوایی، می‌تواند مزایای بسیاری باشد که این لیوان ها دارا هستند. از پر کاربرد ترین لیوان های یکبار مصرف مورد استفاده افراد می‌توان به این لیوان ها اشاره کرد که تولید بیشتری نسبت به دیگر لیوان های یکبار مصرف دارند. لیوان های کاغذی انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می‌توان به لیوان های کاغذی تک جداره و دو جداره اشاره کرد که در دو جنس مات و گلاسه به تولید انبوه می‌رسند.

لیوان های یکبار مصرف کاغذی تک جداره

لیوان های یکبار مصرف کاغذی تک جداره، لیوان هایی هستند که متشکل از یک لایه کاغذی با پوشش پلی اتیلنی و عایق شده می‌باشند. سرو نوشیدنی های سرد و گرم در این لیوان ها امکان پذیر بوده و می‌توان از آن ها برای سرو مواد غذایی و بستنی نیز استفاده کرد. استفاده از این لیوان های کاغذی برای انسان مضر نبوده و سلامت آن ها را به خطر نمی‌اندازد. پسماند این لیوان های تک جداره در محیط زیست تجزیه پذیر هستند و محیط را آلوده نمی‌کنند. امکان بازیافت این لیوان ها وجود دارد و می‌توان پس از از بازیافت یا تجزیه پذیری، از آن ها به عنوان کود های گیاهی استفاده کرد. لیوان های یکبار مصرف کاغذی تک جداره در سایز های مختلفی تولید می‌شوند که بنابر سایز آن ها دارای کاربرد های متفاوتی می‌باشند.

لیوان های یکبار مصرف کاغذی دو جداره

لیوان های یکبار مصرف کاغذی دو جداره، لیوان هایی همانند لیوان های کاغذی تک جداره می‌باشند که اختلاف آن ها در ساختار تک لایه و دو لایه بودن آن ها است. بدین گونه که لیوان های یکبار مصرف کاغذی دو جداره، از دو لایه کاغذ با فاصله از یکدیگر که بین آن ها را هوا پر می‌کند، تشکیل شده است. بخش درونی این لیوان ها با پلی اتیلن پوشش داده شده و به همراه هوای میانی دو لایه کاغذ، از انتقال حرارت نوشیدنی‌ های داغ و سرد شدن آن جلوگیری می‌کند. ساختار لیوان های یکبار مصرف کاغذی دو جداره به صورت ضخیم و مقاوم بوده که در برابر ضربات آسیب نمی‌بیند.

نحوه تولید لیوان های یکبار مصرف کاغذی

برای تولید لیوان های یکبار مصرف کاغذی، از فیبر های گیاهی و مواد ارگانیک استفاده می‌شود. مواد اولیه مورد نیاز برای تولید را به منظور پاکسازی از آلودگی ها ابتدا می‌پزند، سپس غربالگری کرده و یک کاغذ خمیری یکدست به دست می‌آورند، خمیر کاغذی را با موادی مخصوص عایق کرده و با پلی اتیلن پوشش می‌دهند.

خمیر کاغذی به دست آمده را به صورت رول شده در دستگاه درآورده و در سایز های مختلف برای کاربرد های متفاوت در دستگاه‌ های برشکاری مخصوص، برش می‌دهند. طرح های عمومی و سفارشی را بر روی لیوان های یکبار مصرف کاغذی تولید شده چاپ می‌کنند و پس از بسته بندی مناسب آن ها را به بازار عرضه می‌نمایند. اگر تولید این لیوان ها به صورت درب دار باشد، یک درب پلاستیکی مخصوص نیز برای آن ها تولید می‌شود. برای تهیه لیوان های یکبار مصرف می‌توانید به وبسایت فروشگاه اینترنتی ما مراجعه نمایید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟