جنس لیوان کاغذی
ژوئن 30, 2021
ماگ کاغذی
جولای 20, 2021

مزیت لیوان کاغذی نسبت به لیوان پلاستیکی

استفاده از ظروف پلاستیکی و کاغذی یکبار مصرف اگرچه رفاه نسبی را برای انسان ها ایجاد کرده است اما جدای مزیت باید تفاوت ها و مزیت لیوان و ظروف کاغذی نسبت به پلاستیکی را بدانیم. از مهم ترین ویژگی های ظروف و لیوان های کاغذی قابلیت تجزیه است، ولی لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف تجزیه پذیر نیستند و سال های بسیاری طول می کشد تا شاید تجزیه شوند.

محققان اعلام کرده اند که نوشیدن هر نوع نوشیدنی گرم و سرد در لیوان های کاغذی یکبار مصرف اشکالی ندارد. لیوان های کاغذی اغلب نوعی پوشش مومی شکل به دور خود دارند تا دوام آنها افزایش یابد و کیفیت موادی که داخل آنها ریخته می شوند تغییر نکند و این مزیت مهمی در مقابل لیوان های پلاستیکی است که از این مزیت مهم بی بهره اند. لیوان های کاغذی مزیت دیگری در مقایسه با لیوان های پلاستیکی دارند و اینکه گرما را کمتر از خود عبور می دهند.

درست است که لیوان های پلاستیکی نسبت به لیوان و ظرف های کاغذی قیمت کمتری دارند اما باید به این نکته توجه داشت که این یک مزیت به حساب نمی آید چون خصوصیت مثبتی که در بحث سلامتی انسان مضر باشد مزیت نیست و از این حیث لیوان های پلاستیکی نمی توانند جایگزین خوبی  برای لیوان های کاغذی باشند.

از دیگر مزیت هایی که لیوان های کاغذی به نسبت پلاستیکی دارن می توان به چاپ طرح دلخواه بر روی لیوان کاغذی اشاره کرد که لیوان های پلاستیکی از این مزیت خوب و تجاری بی بهره اند. البته امروزه با تغییر در حجم پلاستیک استفاده شده در لیوان های پلاستیکی و ضخیم تر کردن آنها می توان بر روی آنها چاپ انجام داد اما از این حیث مزیت محسوب نمی شوند که لیوان های پلاستیکی برای سلامتی مضر بوده و این لیوان ها صرفه اقتصادی هم ندارند.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟