لیوان تبلیغاتی
لیوان تبلیغاتی
می 14, 2020
ظروف یکبار مصرف
ظروف یکبار مصرف
می 19, 2020

پیش دستی کاغذی

پیش دستی کاغذی یکی از پرمصرف ترین ، کاربردی ترین ظروف یکبار مصرف می باشد که به صورت گیاهی و پلاستیکی هم قابل تولید است . از زمان تولید ظروف یکبار مصرف در ایران حدود سی سال گذشته است و روز به روز ما شاهد پیشرفت روزافزون این صنعت بوده ایم . امروزه ظروف یکبار مصرف در رنگ ، ابعاد و شکل های مختلفی قابل تولید می باشد .

در صنعت ظروف یکبار مصرف و پیش دستی کاغذی یکی از مهم ترین فاکتورها برای رقابت در بازار ، قیمت تمام شده پیش دستی کاغذی می باشد . به جهت تولید پیش دستی کاغذی ارزان قیمت توصیه می کنیم از مواد اولیه ارزان استفاده نمایید . به علاوه دستگاه تولید لیوان و پیش دستی کاغذی باید از بالاترین بازدهی برخوردار باشد . البته لازم به ذکر است که همیشه استفاده طولانی مدت از دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف ، همیشه سود دهی ندارد ، بنابراین باید بالاترین راندمان را ایجاد نمایید .

از مهم ترین مسائل در مورد چاپ لیوان های یکبار مصرف بهداشتی بودن آن ها می باشد. پیش دستی کاغذی یکی از محصولات پرمصرف می باشند .در زمان ساخت و چاپ پیش دستی کاغذی دستگاه کاملا استرلیزه بوده و کاملا قابل اطمینان خواهد بود .

پیش دستی کاغذی (1)

در گذشته های دور میهمانی ها، مجالس، دورهمی ها و مراسمات مختلف در پایان مراسم با انبوهی از ظروف استفاده شده به پایان می رسید و میزبان ناگزیر بود زمان بسیار طولانی را صرف شستشوی ظروف میهمانی نماید. در نتیجه علاوه بر وقت زیادی که برای شستن ظرفها سپری میشد، خستگی ناشی از این شستشو مجال لذت بردن از میهمانی را از میزبان سلب می کرد. معایب استفاده از ظروف سنگین مانند ظروف و پیش دستی های چینی در مجالس شلوغ و پرجمعیت مثل جشن های عروسی، جشن تولد و مراسمات عزاداری، محسوس تر بود.

با تولید و عرضه ظروف یکبار مصرف توسط تولیدکنندگان آنها، بارسنگین شستشوی بسیاری از ظروف از جمله پیش دستی های پذیرایی، از دوش میزبان برداشته شد. یکی از ظروف پرکاربرد که تقریبا” در تمام میهمانی ها و دورهمی ها مورد استفاده قرار می گیرد، پیش دستی است.

پیش دستی ها یکی از رایج ترین ظروف پذیرایی هستند و عموما” برای سرو غذا، میوه، شیرینی، کیک و سایر خوراکی ها مورد استفاده واقع می شوند. پیش دستی های پلاستیکی، پیش دستی های کاغذی و به طور کلی بشقاب های یکبار مصرف در بسیاری از فضاهای عمومی و اداری، مانند رستوران ها، بیمارستان ها، ادارات، مراکز آموزشی و دیگر اماکن و همچنین دورهمی های رسمی مانند همایش ها و جلسات مختلف، بسیار مورد استفاده هستند.

پیش دستی کاغذی (3)

تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف پیش دستی های یکبار مصرف را به منظور تسهیل امور پذیرایی تولید و به بازار عرضه داشتند که با حداقل هزینه، کارایی مشابه پیش دستی های مورد استفاده در منازل را دارند. به مرور زمان و به دلیل مضرات پلاستیک برای سلامتی و طبیعت، پیش دستی کاغذی جایگزین پیش دستی های پلاستیکی شد. پیش دستی کاغذی با قابلیت تجزیه پذیری، در ابعاد، اشکال و رنگهای بسیار متنوع وارد بازار شده و محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است. این پیش دستی های زیبا و کاربردی را به راحتی و با نازلترین قیمت می توان از فروشگاهها تهیه نمود.

پیش دستی کاغذی

پیش دستی ها متداولترین ظروف پذیرایی هستند. در ابتدا به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان، پیش دستی های یکبار مصرف تولید شدند که عمدتا از جنس پلاستیکی بودند. در طول زمان پیش دستی کاغذی به دلیل برخورداری از امتیازات ویژه از جمله ایمن بودن برای سلامتی و خاصیت تجزیه پذیری در طبیعت، به دلیل استفاده از کاغذ در تولید آن، جایگزین مناسبی برای پیش دستی های پلاستیکی یکبار مصرف شد.

پیش دستی کاغذی که با نام بشقاب کاغذی نیز شناخته می شود، جهت مصارف گوناگون از جمله پذیرایی در گردهمایی ها، بسیار پرکاربرد است. پیش دستی ها توسط دستگاههای مخصوص و پیشرفته تهیه و تولید می شوند.

به طور معمول، پیش دستی های کاغذی از کاغذهایی با پوشش مقاوم و دارای استحکام بالا تهیه می شوند و برای غذاهای سرد و گرم، سرو میوه جات، کیک و شیرینی و… ظروف مناسبی هستند. به دلیل اینکه این پیش دستی ها عاری از هر گونه مواد شیمیایی و مضر هستند، برای سرو خوراکی های سرد و گرم مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

پیش دستی کاغذی (5)

انواع پیش دستی کاغذی

با وجود تفاوت ها میان پیش دستی کاغذی و بشقاب های سنگین و نیازمند شستشو، پیش دستی های کاغذی دارای کاربردهایی مشابه بشقاب ها و پیش دستی های چینی، سرامیکی، شیشه ای و… هستند. در حالت کلی پیش دستی کاغذی در انواع، اشکال و ابعاد گوناگون موجود می باشد. از نظر ظاهری پیش دستی ها در اندازه ها و اشکال مختلف از جمله شکل قلبی، دایره ای، مربع، مستطیل، چندضلعی و… تولید و روانه بازار می شوند.

از نظر جنس مواد اولیه پیش دستی های کاغذی از مواد طبیعی و گیاهی تجدید پذیر مانند الیاف نیشکر، خمیر ویرجین و خمیر پالپ تهیه و تولید می شوند. در این نوع پیش دستی ها کاغذ مورد استفاده با پوشش های مقاومی، مستحکم می شود تا از نشت محتوای آنها و همچنین دمای خوراکی داخل آن به لایه بیرونی جلوگیری شود. نوع دیگری از پیش دستی های کاغذی در بازار موجود است که دو طرف آن را پوشش پلی اتیلنی در بر می گیرد. این نوع پیش دستی های کاغذی تنها در مواردی که محتوای آنها خوراکی های سرد باشد، مناسب هستند.

ویژگی انواع پیش دستی کاغذی

  • کاغذ پالپ در برابر روغن مقاوم است و برای سرو تمام غذاها مناسب می باشد.
  • پیش دستی کاغذی ساخته شده از الیاف نیشکر قابلیت تجدید پذیری بالایی در طبیعت دارد، اما برای غذاهایی با حرارت بالا مناسب نیست.
  • پیش دستی کاغذی تولید شده از خمیر ویرجین قابلیت استفاده در یخچال، فریزر و مایکروویو را دارد.

همچنین انواع پیش دستی های موجود در بازار را می توان به لحاظ کیفیت و ضخامت آنها مورد توجه قرار داد.

پیش دستی کاغذی (6)

پیش دستی های کاغذی سفارشی

به طور کلی طرح روی ظروف یکبار مصرف از جمله پیش دستی های کاغذی به صورت عمومی یا اختصاصی می باشد. بدیهی است طراحی عمومی این ظروف توسط تولیدکنندگان و با توجه به سلایق اکثریت جامعه یا مناسبت های خاص انجام می شود. اما طرح های اختصاصی با توجه به طرح، نماد، نوشته یا لوگو دلخواه سفارش دهنده، توسط تولیدکنندگان روی ظروف و پیش دستی ها نقش می بندد.

همانند سایر ظروف یکبار مصرف، پیش دستی های کاغذی نیز می توانند به صورت سفارشی در اشکال و طرح های مختلف، تهیه و تولید شوند. معمولا” میزبانانی که تمایل به برگزاری مراسمات و دورهمی های خاص را دارند، این ظروف را با طرح های مورد نظر خود سفارش می دهند. به طور مثال برای استفاده در جشن تولد کودکان، ظروف، لیوان ها و پیش دستی های کاغذی با تم های فانتزی و کارتونی سفارش داده می شوند. اما در گردهمایی های رسمی لازم است طرح ظروف و پیش دستی ها ساده و در عین حال شیک باشد.

همچنین صاحبان مشاغل، ظروف، لیوان ها و پیش دستی های مورد نظر خود را با ابعاد، اشکال و طرح های دلخواه سفارش می دهند. این گونه پیش دستی های کاغذی علاوه بر زیبایی ظاهری، می توانند با اهداف تبلیغاتی نیز تولید شوند. صاحبان کسب و کارها از این طریق با حداقل هزینه، بیشترین بازخوردها را از مخاطبان حرفه خود دریافت می کنند.

نکات مهم در خرید پیش دستی کاغذی

جهت خرید پیش دستی کاغذی می بایست نکاتی را مورد توجه قرار داد. علاوه بر جنس ظروف یکبار مصرف، در خرید آنها باید مواردی از قبیل شکل، ابعاد، طرح، رنگ و کاربرد مد نظر را مبنای خرید قرار دهیم. در واقع خرید تمامی ظروف یکبار مصرف از جمله پیش دستی های کاغذی بایستی متناسب با اهداف مورد نظر خریدار باشد. به طور مثال تم های شاد و فانتزی برای مجالس خصوصی و جشن ها و تم های کلاسیک، شیک و ساده برای گردهمائیهای رسمی مناسب تر هستند.

علاوه بر این ظروف و پیش دستی های کاغذی باید مورد تائید سازمان غذا و دارو باشند تا خرید آنها با اطمینان صورت گیرد.

پیش دستی کاغذی

با توجه به کاربردهای گسترده ظروف یکبار مصرف، تولیدکنندگان زیادی درصدد تهیه و تولید این ظروف با در نظر گرفتن سلایق متنوع مشتریان هستند. در بین ظروف کاغذی، بشقاب ها و پیش دستی های کاغذی نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.

زیرا علاوه بر سبکی، ارزان قیمت بودن و عدم نیاز به شستشو، در سرو انواع خوراکی ها بسیار کاربردی هستند. در خرید و سفارش پیش دستی کاغذی قیمت و کیفیت مناسب، طرح دلخواه و کاربرد مورد نظر مواردی هستند که لازم است از طریق تولیدکننده و فروشنده برای مشتریان تأمین شود. بنابراین انتخاب یک تولیدکننده و عرضه کننده معتبر می تواند شما را از خرید مطلوب مطمئن سازد. برای سفارش انواع پیش دستی های کاغذی با ما تماس بگیرید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟