تولید لیوان کاغذی
تولید لیوان کاغذی
نوامبر 29, 2019
بسته بندی لیوان کاغذی
بسته بندی لیوان کاغذی
نوامبر 29, 2019

چاپ روی لیوان کاغذی

چاپ روی لیوان کاغذی : هر محصولی تا به مرحله عرضه به مشتری برسد فرایند ساده یا پیچیده ای را طی میکند. تولید لیوان کاغذی فرایند نسبتا ساده ای دارد. کاغذی که برای تولید لیوان کاغذی بناست استفاده شود در مرحله اول میبایست ضخامت مناسبی داشته باشد. ضخامت کاغذها را با گرماژ می سنجند و گرماژ کاغذ مورد استفاده در تولید لیوان کاغذی بین 180 تا 250 گرم میباشد. از نظر جنس پایه کاغذ نیز هر کاغذی مناسب این کار نیست. مقوای مورد استفاده در لیوان کاغذی می بایستی سفیدی ، پذیرش رنگ در چاپ و درجه مناسب با مواد غذایی مطلوبی داشته باشد.

حال نوبت چاپ لایه ضد آب لیوان کاغذی به یک یا دو طرف این مقوا میرسد که این کار عمدتا با موادی بنام پلی اتیلن صورت میپذیرد.

پلی اتیلن افزوده شده به کاغذ لیوان کاغذی معمولا بین 10 تا 20 میکرون ضخامت دارد که عمدتا با جمع این میزان و گرماژ کاغذ، وزن مقوای لیوان محاسبه میشود. به عنوان مثال مقوای 200 گرم بهمراه 18 میکرون پلی اتیلن افزوده شده بروی آن، کاغذ 218 گرمی خوانده میشود.

حال نوبت چاپ لیوان کاغذی است ، طرح آماده شده برای چاپ لیوان کاغذی و یا هر نوع ظرف کاغذی دیگر در چاپخانه های مخصوص با مرکب بهداشتی و مخصوص می بایستی چاپ شوند. نکته قابل تامل و تاسف زا در این مرحله آنست که بسیاری از چاپخانه ها از مرکب های شیمیایی برای این کار بهره میبرند که قیمت تمام شده را پایین می آورد به قیمت عدم سلامت محصول نهایی! در حالی که مرکب این کار باید مرکب بهداشتی و غیر شیمیایی باشد. پس از مرحله چاپ و برش نوبت به ساخت و فرم دهی ظروف میرسد در این مرحله هم مثلا چاپ لیوان کاغذی را میتوان در محیطی بهداشتی و با دستگاهها ، پرسنل و فضای تمیز وبهداشتی تولید نمود و هم میتوان عکس این عمل را انجام داد که باید اذعان کرد که متاسفانه کم نیستند افرادی که در کارهای زیرزمینی با نیات مختلف که اهم آنها بی اطلاعی و قیمت تمام شده پایین است جز گروه دوم به شمار میروند.

اکنون لیوان کاغذی پس از چاپ روی لیوان کاغذی و بسته بندی ظروف ساخته شده آماده تحویل به بازارند.

تا اینجا روال عادی و روزمره ساخت ظروف کاغذی مانند لیوان کاغذی ذکر شد اما شرکتهایی مانند جام کاپ پس از سالها تجربه و مطالعه در چاپ لیوان کاغذی، تولید و بسته بندی لیوان کاعذی و دیگر ظروف یکبار مصرف کاغذی، تخصص لازم را در اجرای مراحل گفته شده کسب کرده و قطعا ریزه کاری هایی را نیز در کار، افزون بر موارد مذکور لحاظ می نماید که باعث تمایز و برتری محصولات گروه تولیدی جام کاپ علی الخصوص لیوان کاغذی تبلیغاتی با چاپ لیوان کاغذی اختصاصی شده است.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟