فروش لیوان کاغذی
فروش لیوان کاغذی
دسامبر 2, 2022
لیوان یکبار مصرف
لیوان یکبار مصرف
دسامبر 2, 2022

لیوان کاغذی مقوایی

لیوان کاغذی مقوایی، لیوان های کاغذی یکبار مصرفی هستند که به هنگام نیاز به لیوان های فراوان، مانند مهمانی ها و مراسمات، به کمک افراد می‌آیند و بدون نیاز به شست و شو قابلیت استفاده دارند. لیوان های یکبار مصرف کاغذی مقوایی که پس از مصرف دور ریخته می‌شوند، محیط زیست را آلوده نمی‌کنند؛ چرا که هم قابلیت بازیافت دارند و هم در محیط زیست قابلیت تجزیه ‌پذیری دارند. لیوان های کاغذی مقوایی در جنس های براق گلاسه و مات تولید می‌شوند و دارای طرح‌های عمومی مختلف و اختصاصی هستند. لیوان های کاغذی مقوایی، لیوان های ساخته شده از مواد گیاهی و ارگانیک هستند که سلامت افراد را به خطر نمی‌اندازند.

همچنین استفاده از لیوان های کاغذی مقوایی یکبار مصرف باعث می‌شود با استفاده شخصی و مجزای افراد از این لیوان ها، از شیوع و انتقال ویروس ها و بیماری های واگیردار در مراکز عمومی جلوگیری شود‌‌. لیوان های کاغذی مقوایی در سایز های متفاوتی تولید می‌شوند که علت آن، کارایی های متفاوتی است که این لیوان ها در سایز های مختلف دارند؛ لیوان های مقوایی کاغذی بنابر سایزی که دارند.

مناسب برای سرو نوشیدنی های گرم، نوشیدنی های سرد، قهوه، نوشابه، سس، آبمیوه، فست فود، پاپ کورن، مواد غذایی، تستر نمایشگاهی، بستنی و …، هستند که کاربرد لیوان ها بنابر سایز آن ها معین می‌گردد. این لیوان ها در سایز های ۷۰ سی سی، ۱۸۰ سی سی، ۲۲۰ سی سی، ۳۶۰ سی سی تولید می‌شوند و بنابر کاربردی که دارند، در مکان های متفاوتی به منظور سرو نوشیدنی های مختلف و گاهاً مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع لیوان کاغذی مقوایی

لیوان های کاغذی مقوایی بر اساس ساختاری که دارند در انواع مختلف تک جداره و دو جداره تولید می‌شوند که در ادامه خصوصیات آن ها را بررسی خواهیم کرد

لیوان های کاغذی مقوایی تک جداره

لیوان های کاغذی مقوایی تک جداره، لیوان های یکبار مصرفی هستند که از یک لایه کاغذ تشکیل می‌شوند. این لیوان های تک جداره، برای مصرف نوشیدنی های مختلف به کار می روند، اما معمولاً برای سرو نوشیدنی های سرد کاربرد بیشتری دارند. سرو نوشیدنی های مختلف در این لیوان ها، عدم نشتی و نفوذ مایعات به بیرون از لیوان را به همراه دارد.

لیوان های کاغذی مقوایی تک جداره نسبت به لیوان های کاغذی مقوایی دو جداره، توان کمتری برای جلوگیری از انتقال حرارت به بیرون از لیوان و سرد شدن مایعات را دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت این لیوان ها، از لیوان های پر طرفدار و پر مصرف روزانه به شمار می‌روند. این لیوان های تک جداره نسبت به لیوان های کاغذی مقوایی دیگر ارزان تر بوده و تهیه آن ها به صرفه تر می‌باشد.

لیوان های کاغذی مقوایی دو جداره

لیوان های کاغذی مقوایی دو جداره، لیوان های کاغذی یکبار مصرف دو لایه ای هستند که مابین فاصله دو لایه کاغذ، هوا قرار دارد و از ورود و خروج حرارت جلوگیری به عمل می‌آورد. این لیوان ها مقاومت بالاتری نسبت به لیوان های کاغذی مقوایی تک جداره دارند و احتمال شکستن یا ترک خوردن در آن ها کمتر است.

لایه پلی اتیلنی درون لیوان دو جداره، مانع از عبور حرارت شده و باعث گرم نگه داشتن حرارت نوشیدنی داغ می‌شود و از سوختن دست ها جلوگیری می‌کند. اصطکاک پذیری لایه خارجی لیوان کاغذی مقوایی دو جداره به گونه‌ ای است که از سر خوردن و افتادن لیوان جلوگیری می‌کند و مانع از ریخته شدن مایعات درون آن به بیرون می‌شود. برای اطمینان بیشتر روی برخی از این لیوان ها درب مخصوص پلاستیکی نصب می‌گردد.

روش تولید لیوان های کاغذی مقوایی

مواد اولیه لیوان کاغذی مقوایی، از مواد گیاهی و سلولزی بوده که با یک لایه پلی اتیلن پوشش داده می‌شود. علاوه بر مواد اولیه برای تولید لیوان های کاغذی مقوایی، از مواد خاصی برای عایق سازی لیوان ها استفاده می‌شود؛ مواد های به کار رفته برای عایق سازی لیوان های کاغذی مقوایی، از واکنش پذیری مواد اولیه با مواد دیگر جلوگیری می‌کند و مانع از ایجاد واکنش های خطرناک و مضر می‌شود.

برای تولید لیوان کاغذی مقوایی، مواد اولیه نیازمند سم زدایی و پاک شدن از هر گونه آلودگی هستند که به این منظور، مواد را می‌پزند و پس از پختن از آن ها استفاده می‌کنند. پس از پختن مواد اولیه، یک کاغذ خمیری به دست می‌آید که قابلیت شکل پذیری دارد.

کاغذ خمیری را پس از فشرده شدن، به شکل رول هایی با ضخامت های متفاوت در می‌آورند و با دستگاه های مختلف برش، در طرح های مختلفی برش می‌دهند. لیوان های کاغذی مقوایی بنابر کاربردی که خواهند داشت، در سایز های متفاوتی تولید می‌شوند که برای برشکاری آن ها در سایز های مختلف، نیاز به دستگاه های جداگانه ای است. پس از مرحله برشکاری، نوبت به اجرای طرح و چاپ آن بر روی لیوان های کاغذی مقوایی می‌رسد که طرح ها یا به صورت تخصصی هستند یا به صورت عمومی. برای سفارش لیوان کاغذی مقوایی با طرح مورد نظر خود می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟